Zajmuję się prowadzeniem księgowości w oparciu o obowiązujące w Polsce przepisy.
Pełna księgowość obejmuje:
- bieżące księgowanie,
- nadzór nad formalną poprawnością dokumentów,
- przygotowywanie planu amortyzacji i prowadzeniem bieżącej ewidencji środków trwałych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości,
- przygotowywanie niezbędnych materiałów księgowych, podatkowych podczas kontroli skarbowych,
- przygotowywaniem wyjaśnień merytorycznych i rachunkowych do organów podatkowych,
- bieżąca analizą sald kont analitycznych,
- sporządzanie i składanie co miesięcznych, kwartalnych oraz rocznych deklaracji podatkowych (CIT, VAT, PIT),
- przygotowywanie i wysyłanie jednolitego pliku kontrolnego (JPK),
- prowadzenie bieżącego monitoringu rozrachunków z dostawcami i odbiorcami,
- przygotowywanie propozycji kompensat należności i zobowiązań,
- przygotowywanie w niezbędnych przypadkach wezwań do zapłaty, not odsetkowych,
- sporządzanie i składanie raportów wymaganych przez GUS,
- opracowywanie dokumentacji dotyczącej przyjętych przez firmę zasad rachunkowości,
- sporządzanie i składanie druków aktualizujących do Urzędów Skarbowych, GUS.
Prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów obejmuje:
- wykonywanie rocznych rozliczeń, informacji i raportów dla Urzędów Skarbowych,
- Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Statystycznego,
- udzielanie wyjaśnień oraz reprezentowanie klientów przed US i ZUS,
- bieżącą, chronologiczną ewidencję dokumentów księgowych zgodnie ze standardami rachunkowości,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
- wyliczenie wszystkich wymaganych podatków i przesłanie zestawień,
- sporządzanie deklaracji i przesłanie do US,
- prowadzenie ewidencji rejestrów VAT,
- przygotowywanie i wysyłanie jednolitego pliku kontrolnego (JPK).
Ryczałt ewidencjonowany obejmuje:
- ewidencjonowanie wartości przychodu dla poszczególnych stawek ryczałtowych,
- sprawdzanie dokumentów źródłowych pod względem formalnym i rachunkowym,
- prowadzenie wykazu środków trwałych,
- przygotowanie miesięcznych i kwartalnych rozliczeń z tytułu zryczałtowanego podatku dochodowego,
- sporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT,
- przygotowanie miesięcznych i kwartalnych deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D).